מוקסו! רגע של שלווה בפתיחה ובסיום כל אי

“מוקסו ! ” הנה קריאה הנשמעת בחלל האויר הפותחת והמסיימת כל אימון. ישובים על הברכיים ב”סייזה” ועוצמים את העיניים, מתרכזים בנשימה ומכוונים את המחשבות.
בתחילת האימון היא מציינת התחלת תהליך אישי חשוב (האימון) ובסיומו היא סוגרת מעגל ומודיעה על “פתיחת הדלתות” בחזרה לחיים שבחוץ (שמחוץ למסגרת האימון) אך שונים , טובים ומשופרים יותר מאשר היינו עם קרייאת המוקסו הראשון שהכריז על תחילת האימון. אנו יוצאים עם השינויים שהפנמנו והתובנות שלקחנו מהאימון שזה עתה סיימנו.

“מוקסו” אפשר לפרש כ “רגע של שלווה” וחשיבותו לתועלת האימון (והבנת חשיבותו גם לחיים) הנה גבוהה.

מה עושים במוקסו וכיצד זה עובד:
מוקסו בהתחלה: הנו “הזרע” וההתחלה של כל אימון , רגע בו אנו מנתקים מהמחשבה את כל מה שהיה לנו עד אותו הרגע אותה והשניה (כעסים ורגשות אחרות, מחשבות מטרידות ,תיכננונים ועוד) וכל מה שאנו סוחבים איתנו מהחיים (מכל המסגרות: הבית, המשפחה, הזוגיות, העבודה, החברים העיסוקים האחרים ועוד) ונכנסים למוד אימון. עלינו להתרכז על איך האימון שהנו לפני יהיה אימון טוב יותר מהקודם, ואיך אנו יוצאים עם שינוי פנימי חיובי ושיפור גופני ועל השינוי שעלינו לעשות בכל הרמות האישיות : ברמה הטכנית, הפיזית, המנטלית, הנפשית והרוחנית ואיך זה ישפיע וישפר את כל מסגרות חיינו שצויינו קודם.

כיצד זה עובד? מי שזורע עץ תפוחים אל לו לצפות שיצאו ממנו לימונים או בננות. מי שזורע בזמן טוב ונכון עליו לצפות שיצא העץ גם טוב ואיכותי אולם זריעה לא טובה בזמן לא מתאים סביר שהעץ לא יתפתח או יתפתח באופן לקוי אם בכלל. חשוב להבין כי כל תהליך בחיים ייתן תוצאה התלויה בהכרח בתחילתו, בזרע שלו בו צפון ה DNA של כל ההמשך (של גוף התהליך במקרה זה) ושם נמצאת השליטה על כללותו.
עשיית הפעולות הנכונות שצויינו קודם (מה שעושים במוקסו) בהכרח יניבו תוצאות חיוביות וטובות יותר מהאימון בכל המדרגים והרמות בחיים:
ברמה הטכנית: הטכניקות, הקטות, הקואורדינציה, הדיוק ועוד.
ברמה הפיזית: הכושר, הכח, סיבולת השריר, הגמישות ועוד.
ברמה המנטלית : מודעות גבוהה יותר, כושר הריכוז, הבנה מעמיקה יותר של הקרטה ועוד.
ברמה הנפשית: כח הרצון, רוח הלחימה, נחישות ועוד.
ברמה הרוחנית: שליטה עצמית גבוה, שליטה ברגשות ובתגובות, הרגשת מילוי וסיפוק, חיבור לאור והעצמת כח האהבה הפינימי והקרנתו לסביבה.

מוקסו בסיום: ההכרזה “מוקסו !” מפלחת את האויר בסיום האימון. עכשיו לאחר המאמץ והיגיעה אפשר להרגיש כבר חלק מתוצאות האימון (הסיפוק, הרוגע , האושר ועוד וכל אחד ע”פ חוויתו ורמתו האישית) .כאן הזמן להביא לידי ביטוי והפנמה את כל הלימוד מהאימון על מנת להרויח את פירותיו בעתיד הקרוב והרחוק. יש לתת לידע לשקוע עד לרמת התת מודע ולהיות מופנם ע”י מדיטציה הרגעית של אותו מוקסו שבסיום.

בריאת מציאות חדשה: מאחר ואנו טעונים באנרגיה שצברנו באימון במוקסו האחרון , זה הזמן לתת לה להשפיע עלינו ברמה פיזית נפשית (לדמיין את השיפור הגופני והכח הפנימי ,הבריאות האיתנה) וברמה המנטלית/רוחנית (שיפור התכונות הגלומות בנו ,חיזוק האופי החיובי ,שליטה ברגשות ) וכאן הזמן לשלוח אנרגיה זו לאנשים הזקוקים לה או למקומות ומצבים בחיינו בהן יש קונפליקטים וקשיים ושאנו רוצים לשפוך עליהם אור על מנת לפתור את הבעיה או להעלים את הקושי. ע”י פעולות אלו למעשה אנו מסוגלים לברוא מציאות חדשה, טובה יותר מהקודמת ולהשפיע גם על הסביבה.
עצם לקיחת שליטה על חיינו, שיפור יכולותינו וחיזוק בריאותנו הנה בהכרח סיבה לשיפור האושר הפנימי ושיפור הצלחה בחיים שלנו.

נכתב ונערך ע”י
סנסאי אפרים עמרמי
M.Ed – תואר II בחינוך
“שינוי מוטיבים בהתנהגות של לומדי אומנויות לחימה”